Jak linkowanie wpływa na widoczność w sieci
Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych to nie bułka z masłem. Przekonała się o tym z pewnością każda osoba, która na własną rękę chciała zwiększyć pozycję własnej witryny bądź sklepu online w wynikach wyszukiwarki Google. Profesjonalne pozycjonowanie wraz z SEO dotyka wiele różnorodnych płaszczyzn, na których opierają się witryny. W poniższej treści skupimy się na tym, jak nawigacja w sklepie internetowym oraz umiejętne linkowanie przekładają się na wyniki w wyszukiwarce Google.
Przejrzysta i czytelna struktura to podstawa
Sklep internetowy, tak samo jak każda inna witryna, powinien być intuicyjny i przejrzysty dla klientów. Pozycjonowanie stron www również skupia się na tym aspekcie. Dużo właścicieli portali zapomina o detalach, które mają ogromne znaczenie, a należy do nich między innymi zrozumiały i czytelny adres URL (umożliwia on zorientowanie się klientom, na jakiej podstronie się znajdują).
Jak wygląda wewnętrzne linkowanie
Można zastanawiać się nad tym, jak pozycjonowanie stron, mające na celu zwiększyć ich pozycję w wyszukiwarce Google, przekłada się na linkowanie wewnętrzne. Wbrew pozorom ma to ogromne znaczenie. Indeksacja danej witryny odbywa się w momencie, gdy dostaje się na nią robot Google. Jego trasa jest ściśle określona, a przebiega ona od głównego poziomu, do coraz niższego. Proces ten odbywa się dzięki odpowiedniemu i poprawnemu linkowaniu. Gdy ono zwiedzie, to robot może nie dotrzeć to pewnych treści, które w rezultacie nie pojawią się w wyszukiwarce. Patrząc z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych, nie można do tego dopuścić.